English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/207876
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Redes alimentarias alternativas en grandes ciudades: los mercados de productores agrarios en Madrid

Other TitlesAlternative food network in big cities: The farmers’ markets in Madrid
AuthorsMéndez Gutiérrez del Valle, Ricardo; Monteserín Abella, Obdulia
KeywordsAlternative food networks
Farmers markets
Short circuits
Proximity
Madrid
Redes alimentarias alternativas
Mercados de productores
Circuitos cortos
Proximidad
Madrid
Réseaux alimentaires alternatives
Marchés de producteurs
Circuits courts
Proximité
Madrid
Issue Date2017
PublisherUniversidad de Granada
CitationCuadernos Geograficos 56(1): 193- 216 (2017)
Abstract[EN] Alternative food networks have become an emerging topic of research in urban studies, which discuss and review the dominant patterns of production, distribution and consumption of food. The farmers markets are one of its forms that put in direct contact rural farmers and urban consumers, fostering proximity relationships and short circuits. This paper analyses the farmers markets in Madrid using a multi-method strategy that combines interviews, surveys and other complementary techniques. The results confirm their internal diversity, identify strategies of the different actors and defines their territorial impact, showing also their limitations
[ES] Las redes alimentarias alternativas constituyen una temática de investigación emergente en los estudios urbanos, que cuestiona los modelos dominantes de producción, distribución y consumo de alimentos. Una de sus manifestaciones son los mercados de productores, que ponen en contacto directo a productores periurbanos y rurales con consumidores urbanos, favoreciendo las relaciones de proximidad y los circuitos cortos. El artículo investiga los mercados de productores en Madrid mediante una estrategia multimétodo que combina entrevistas, encuestas y otras técnicas complementarias. Los resultados confirman su diversidad interna, identifican las estrategias de los diferentes actores y delimitan su impacto territorial, mostrando también sus limitaciones
Publisher version (URL)https://revistaseug.ugr.es/index.php/cuadgeo/article/view/4049
URIhttp://hdl.handle.net/10261/207876
Identifiersissn: 0210-5454
e-issn: 2340-0129
Appears in Collections:(CCHS-IEGD) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
redes_alimentarias.pdf884,14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.