English
español
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10261/9695
Share/Impact:
Statistics |
![]() ![]() |
|
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL | DATACITE | ||
|
Title: | Evaluación, transparencia y democracia |
Authors: | Pérez Sedeño, Eulalia ![]() |
Keywords: | Ciencia Sistemas de arbitraje Evaluación por pares Democracia Science Evaluation systems Peer review Democracy |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura |
Citation: | CTS+I: Revista Iberoamericana de Ciencia, Tecnología, Sociedad e Innovación, Nº. 8, 2007 |
Abstract: | [ES] La responsabilidad individual del científico ha decrecido, en parte, por la organización
de la ciencia del siglo veinte. El carácter social de la ciencia y la responsabilidad que
ello trajo aparejado pueden ser leídos a través del análisis del sistema de arbitraje
mediante pares. En este artículo la autora indaga en la articulación de dicho sistema
para develar sus resortes fundamentales y plantear alternativas de evaluación más
abiertas. [EN] Scientists’ individual responsibility has decreased, partly, because of the 20th century science organization. The social character of science and the responsibility that this has entailed can be read through an analysis of the peer review system. In this paper the author makes a critical review of this system to unveil its main features and to propose opener evaluation alternatives. |
Publisher version (URL): | http://www.revistacts.net/3/8/12/file |
URI: | http://hdl.handle.net/10261/9695 |
ISSN: | 1681-5645 |
Appears in Collections: | (CCHS-IFS) Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Evaluación, transparencia y democracia.pdf | 61,29 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show full item record
Review this work
Review this work
WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.