English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/83369
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Presentación de los números 4, 5 y 6

AuthorsMoreno Gómez, Esteban
Keywordsciencia
investigación
educación
cognitivo
concepto
educación
modelo
asimilación
docente
curriculum
cognitive
development
science
knowledge
education
teacher
csic en la escuela
Issue Date17-Apr-2012
PublisherConsejo Superior de Investigaciones Científicas (España)
CitationSerie El CSIC en la Escuela: Investigación sobre la enseñanza de la ciencia en el aula 4: 7-11 (2012)
AbstractPresentación y conclusiones preliminares de una investigación que esta siendo llevada a cabo por El CSIC en la Escuela. Tres son las áreas generales en las que se centran los trabajos: magnetismo, óptica y teoría molecular. El estudio busca analizar las complejidades y mecanismos para asimilar distintos conceptos científicos en función del desarrollo cognitivo del niño. Colaboran decenas de profesores adscritos al programa.
[En]Presentation and preliminary findings of an investigation that is being conducted by El CSIC en la Escuela. There are three general areas that focus the work: magnetism, optics and molecular theory. The study seeks to analyze the complexities and mechanisms for assimilating different scientific concepts based on the child's cognitive development.[En]
DescriptionPDF de 5 páginas con gráficos.-- Edición: Esteban Moreno Gómez
Publisher version (URL)http://libros.csic.es/product_info.php?products_id=365
URIhttp://hdl.handle.net/10261/83369
ISBN978-84-00-09452-2
Appears in Collections:(VAOCC) Libros y parte de libros
(ESCUELA) Libros y partes de libros
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
presentacion.pdf756,05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.