English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/62114
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

La conquista castellana y su incidencia en las murallas andalusíes: el caso de la puerta del arrabal del Arrixaca de Murcia

AuthorsJiménez Castillo, Pedro ; Navarro Palazón, Julio
KeywordsMurcia
Edad Media
Murallas
Arrixaca
Arrabales
Puertas
Middle Ages
Walls
Suburbs
Gates
Issue Date2012
PublisherGobierno de la Región de Murcia
CitationMemorias de Arqueología de la Región de Murcia 15, 2000-2003, pp. 763-780.
Abstract[ES] Intervención arqueológica en el sector suroccidental del arrabal medieval del Arrixaca de Murcia, en el que se pusieron al descubierto los restos del foso de la muralla de la medina y un tramo de la cerca andalusí del arrabal con su correspondiente torreón, sobre el que se edificó una nueva puerta construida tras la conquista. Lo hallado ha permitido estudiar el fenómeno de sustitución de una puerta-torre andalusí, llamada Bâb Abu Sayd, por otra nueva de época cristiana.
[EN] Archaeological excavation in a narrow lot placed in the southwestern sector of the medieval suburb of the Arrixaca. There appeared remains corresponding to the moat of the wall of the medina and a short section of the wall of the suburb, included a tower, which was transformed in Christian epoch into the tower and Gil Martínez’s gate, mentioned in the Castilian texts, which apparently replaced the Islamic gate called Bâb Abu Sayd that was located in the vicinity.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/62114
ISBN978-84-7564-471-4
Appears in Collections:(EEA) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
memo15_59.pdf1,62 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.