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Title

Catalyst based on solid microporous crystalline material and method of improving diesel fraction quality using said catalyst

AuthorsCorma, Avelino; Martínez Feliú, Agustín; Rey García, Fernando; Díaz Cabañas, María José; Arribas Viana, María de los Dolores
Issue Date4-Feb-2010
CitationUS2010025299 A1
Abstract[EN] The invention relates to a catalyst consisting of at least: one matrix comprising at least one oxide which is selected from an amorphous oxide, an oxide with low crystallinity and a mixture of both; at least one solid microporous crystalline material which, in the calcined and anhydrous state, has the molar compositions X2O3:nYO2:mZO2, in which X is a trivalent element such as, for example, Al, B, Fe, In, Ga, Cr, Y is at least one trivalent element that is different from Ge and Z is Ge, the value (n+m) is at least equal to 5 and can be between 5 and [infinity], and the value of n/m is at least equal to 1; and at least one hydrogenating compound, preferably Pt, Pd, Ir, Ru, Rh, and Re or a combination of same. The invention also relates to the use of said catalyst in a process in order to improve the quality of diesel fractions.
[ES] La invención relaciona a un catalizador que consiste en por lo menos: una matriz comprendiendo por lo menos un óxido que se selecciona de un óxido amorfo, de un óxido con cristalinidad baja y de una mezcla de ambos por lo menos un material cristalino microporoso sólido que, en el estado calcinado y anhidro, tiene las composiciones molares X2O3: nYO2: mZO2, en tal como el cual X es un elemento trivalente, por ejemplo, el aluminio, B, fe, adentro, Ga, el Cr, Y es por lo menos un elemento trivalente que es diferente de la GE y Z es GE, el valor (n+m) es por lo menos igual a 5 y el bote esté entre 5 y [infinito], y el valor de n/m es por lo menos igual a 1 y por lo menos un compuesto que hidrogena, preferiblemente pinta, paladio, Ir, Ru, derecho, y res o una combinación de mismo. La invención también relaciona al uso del catalizador dicho en un procedimiento para mejorar la calidad de fracciones diesels.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/28193
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