Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/2497
Share/Export:
logo share SHARE BASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL | DATACITE

Invite to open peer review
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEzquerro, Antonio-
dc.date.accessioned2007-12-04T08:07:47Z-
dc.date.available2007-12-04T08:07:47Z-
dc.date.issued2006-12-31-
dc.identifier.citationAnuario Musical, 61: 81-120 (2006)en_US
dc.identifier.issn1988-4125-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10261/2497-
dc.description.abstractThe materials exposed on this paper, displayed according to a lexicographical format (biographies of the composers, a brief valuation of their productions, inventories of their preserved compositions, and bibliographies), cannot pretend to finish a comprehensive work about the mentioned composers, but just to provide a context for them and their time, looking at the musical environment where they developed their activities, in order to help to get a better understanding of their musical compositions and the meaning they involve. Biographies for each composer are derived from a previous redaction –now enlarged, modified and newly revised–, originally intended to be included in the Diccionario de la Música Española e Hispanoamericana of the SGAE. The results, comes from a synthetic work developed through many years in the musical archives of the two cathedrals ("El Pilar" and "La Seo") in Saragosse, or other ecclesiastical archives in Spain. Some of the included chapters have been modified and updated specially for this occasion.en_US
dc.description.abstractLos materiales que se exponen a continuación, planteados en un formato claramente lexicográfico (a manera de biografía del compositor, más breve valoración de su obra, catalogación de su producción musical y bibliografía al efecto), no pueden pretender presentar o agotar un trabajo exhaustivo acerca de los compositores reseñados, sino únicamente, enmarcarlos en la época y el ambiente musical en el que éstos desarrollaron su actividad, con vistas a apoyar, o ayudar a una mejor comprensión de sus composiciones musicales legadas y el significado que éstas encierran. Las semblanzas de cada autor parten, bien de una redacción previa realizada en su día con vistas a ser incluidas en el Diccionario de la Música Española e Hispanoamericana de la SGAE, bien de su ampliación y revisión de cara a un trabajo académico. Es por ello que, en algunos casos, los artículos presentan una extensión bastante amplia, debido a que responden a la síntesis de un trabajo de varios años en el Archivo de Música de las Catedrales de Zaragoza, u otros archivos eclesiásticos. Además, algunos de los capítulos aquí incluidos han sido, para esta ocasión, ligeramente modificados y/o actualizados.es
dc.language.isospaen_US
dc.publisherConsejo Superior de Investigaciones Científicas (España)en_US
dc.rightsopenAccessen_US
dc.titleMúsicos del Seiscientos hispánico: Miguel de Aguilar, Sebastián Alfonso, Gracián Babán y Mateo Calveteen_US
dc.typeartículoen_US
dc.description.peerreviewedPeer revieweden_US
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501es_ES
item.openairetypeartículo-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1es-
Appears in Collections:(IMF) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Musicos.pdf319,17 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record

CORE Recommender

Page view(s)

366
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

449
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.