Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/24192
Share/Export:
logo share SHARE BASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL | DATACITE
Title

Los grupos editoriales españoles y su influencia en la creación de los cánones literarios actuales

AuthorsPablo Núñez, Luis CSIC
KeywordsConcentración editorial, grupos editoriales, mercado del libro, canon literario, hábitos de lectura, best seller
publishing concentration, publishing groups, book trade, literary canon, reading habits, best-seller
Issue Date11-May-2010
AbstractSe aborda la concentración editorial producida en España y su influencia en las tendencias literarias acontecidas en la literatura de ficción publicada entre 2007 y 2009. Mediante la descripción de aspectos tales como las estrategias de promoción de autores consagrados, el aumento de las tiradas y la vigencia de ciertos títulos en las listas de libros más vendidos, analizamos cómo la industria de los grandes grupos condiciona en nuestros días una cada vez mayor homogeneización de los hábitos lectores.
DescriptionWe study the publishing concentration produced in Spain and trends in fiction published between 2007 and 2009. By describing aspects such as marketing promotion, print runs and best-seller lists, we analyze how the publishing groups determine an increasing homogenization on reading habits.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/24192
Appears in Collections:(CCHS-IEDCYT) Informes y documentos de trabajo

Files in This Item:
File Description SizeFormat
CSIC_LiteraturaPopular_Presentación.pdf1,28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work

Page view(s)

379
checked on May 17, 2022

Download(s)

1,659
checked on May 17, 2022

Google ScholarTM

Check


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.