English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/223332
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL | DATACITE
Exportar a otros formatos:

Title

Una experiencia de divulgación orientada a alumnos de primaria en Etiopía

Other TitlesAn outreach experience for school children in Ethiopia
AuthorsAlmansa Sánchez, Jaime
KeywordsEtiopía
Arqueología pública
Educación
Visitas escolares
Imagen
Ethiopia
Public archaeology
Education
School visits
Image
Issue Date21-Jun-2020
PublisherAsociación de profesionales independientes de la arqueología de Asturias
CitationAnejos de Nailos 6: 193-215 (2020)
Abstract[ES] Una escuela pared con pared. Un millar de niños. Ganas de compartir. Visita. Dibujos. Risas. Este trabajo ve la luz tras muchos años en un cajón y trata de recuperar la memoria de una actividad que aportó mucha frescura y algo de información a nuestro trabajo con las misiones jesuitas en la región del lago Tana, en Etiopía. El programa de trabajo con la comunidad de Azazo, junto a uno de los yacimientos, trajo consigo una programación de visitas educativas con alumnos de primaria de la escuela local. El diseño del estudio en el que se enmarca y el análisis de los datos nos dan algunas pistas sobre el impacto de nuestra presencia y de los discursos arqueológicos que utilizamos para transmitir la información. El trabajo se desarrolló durante los meses de noviembre y diciembre de 2008 y en total implicó a casi mil quinientos estudiantes de diferentes niveles, desde educación primaria, con quien se enfoca este trabajo, hasta la universidad.
[EN] A school right behind the wall. A thousand kids. A will to share. A visit. Drawings. Laughs. This article comes to light after many years in the drawer and aims to recover the memory of an activity that contributed with freshness and some information to our work with the Jesuit missions in Lake Tana region, Ethiopia. The activities planned with the local community in Azezo, next to one of the sites, brought a program of educational visits with children from the local primary school. The design of the study and the analysis of the data provide some clues about the impact of our presence there and the archaeological discourses we use to communicate information. The work was conducted during November and December 2008 and engaged around 1,500 students of different levels, from Primary education, focus of this work, to University.
Publisher version (URL)https://nailos.org/index.php/nailos/article/view/197
URIhttp://hdl.handle.net/10261/223332
ISSN2341-3573
Appears in Collections:(INCIPIT) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
alumnos_etiopia.pdf1,14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.