English   español  
Por favor, use este identificador para citar o enlazar a este item: http://hdl.handle.net/10261/2109
Compartir / Impacto:
Estadísticas
Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Ver citas en Google académico
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar otros formatos: Exportar EndNote (RIS)Exportar EndNote (RIS)Exportar EndNote (RIS)
Título : Feeding the Leviathan
Autor : Guillén, Pablo; Schwieren, Christiane; Staffiero, Gianandrea
Palabras clave : Public Good
Step-level
Sanctioning Institution
Cooperation
Education
Trust
Fecha de publicación : 2004
Serie : IESA Working Paper Series
WP 04-04
Resumen: Using a step-level public good game, we analyze the effects on contributions of having played under a sanctioning regime. We find that ”educational” effects, in terms of learning a particular way to coordinate towards ”good” equilibria, are more relevant than motivational ”crowding out” effects, whereby cooperating to avoid sanctions spoils intrinsic incentives. If groups vote, they decide to remove the costly sanctioning regime; then they cooperate as much as in automatic removal only when this decision entails a clear ”trust” message.
URI : http://hdl.handle.net/10261/2109
Aparece en las colecciones: (IESA) Informes y documentos de trabajo
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
04-04.pdf227,63 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro completo
 


NOTA: Los ítems de Digital.CSIC están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.