English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/180319
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE logo core CORE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE

Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:
Title

International positioning of the Spanish psychology journals

AuthorsTortosa, Macarena; Osca-Lluch, Julia ; Alfaro-Ferreres, Elisa; López-López, Wilson
KeywordsRevistas científicas
Psicología española
Documentación
Historia de la ciencia
Difusión
Internacionalización
Scientific journals
Spanish psychology
Documentation
History of science
Difusion
Internationalization
Issue DateMay-2019
PublisherUniversidad de Murcia
CitationAnales de Psicología 35(2): 332-340 (2019)
Abstract[ES]: Se presentan los resultados del análisis de la difusión y circulación del número de revistas españolas en diferentes bases de datos, nacionales e internacionales. Para ello se realiza un estudio de las revistas que contienen las principales bases de datos bibliográficas hasta el año 2017. El aumento de la presencia de revistas españolas de psicología en las diferentes bases de datos es un indicador que determina el crecimiento y la madurez de esta disciplina y aporta una visión interesante de la actividad científica en psicología y su situación en el contexto internacional. Se muestra que las políticas de estado y las campañas de posicionamiento de universidades, asociaciones y colegios juegan un papel clave en la internacionalización y posicionamiento.
[EN]: We present the results of the analysis of the dissemination and circulation of the number of Spanish journals in different national and international databases. This is a study of the journals that contain the main bibliographic databases until the year 2017. The increase of the presence of Spanish psychology journals in the different databases is an indicator that determines the growth and maturity of this discipline and provides an interesting view of the scientific activity in psychology and its situation in the international context. It shows that state policies and positioning campaigns of universities, associations and schools play a key role in the inter-nationalization and positioning.
Publisher version (URL)http://dx.doi.org/10.6018/analesps.35.2.332171
URIhttp://hdl.handle.net/10261/180319
DOI10.6018/analesps.35.2.332171
ISSN0212-9728
Appears in Collections:(INGENIO) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
International-positioning.pdf826,56 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.