Por favor, use este identificador para citar o enlazar a este item:
http://hdl.handle.net/10261/171124
COMPARTIR / EXPORTAR:
SHARE BASE | |
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL | DATACITE | |
Título: | Això ho pot fer un nen : La necessitat de l'esforç per apreciar l'art i la ciència |
Autor: | Pedrós-Alió, Carlos CSIC ORCID | Fecha de publicación: | 2005 | Editor: | Universidad de Valencia | Citación: | Mètode. Revista de Difusió de la Investigació de la Universitat de València 46: 29-32 (2005) | Resumen: | La Fundació Miró de Barcelona és un edifici obert a la llum i caragolat sobre si mateix al voltant d’un pati. Per això, quan es va fer la primera retrospectiva de l’obra d’en Joan Miró el 1993, la història de la seua pintura es desenvolupava circularment al voltant del pati. Jo estava embadalit davant dels “Blaus:” Blau I a la meua esquerra, Blau III (figura 1) a la meua dreta i Blau II just al davant. Estava submergit en el món irreal d’aquests tres quadres enormes i subtils. I llavors vaig sentir el que deia un home a la seua dona: “Però si això ho pot fer un nen!” Immediatament vaig comprendre que aquella parella havia començat l’exposició pel final. No tenia la perspectiva que jo havia après caminant des dels inicis, a Montroig, fins a aquests magnífics “Blaus”. I és que, mirats en fred, aïlladament, és veritat que tant els “Blaus” com molts olis més d’en Miró són d’una senzillesa i unes coloraines que poden semblar infantils. Potser “decoratius”, una mica més polidets que els dibuixos del nostre fill de sis anys, però certament no mereixedors dels preus que la gent paga per ells. O potser sí? | Descripción: | 5 pages, 6 figures | Versión del editor: | https://metode.cat/revistes-metode/dossiers/aixo-ho-pot-fer-un-nen.html | URI: | http://hdl.handle.net/10261/171124 | Identificadores: | issn: 1133-3987 e-issn: 2171-911X |
Aparece en las colecciones: | (ICM) Material de divulgación |
Mostrar el registro completo
CORE Recommender
NOTA: Los ítems de Digital.CSIC están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.