English   español  
Por favor, use este identificador para citar o enlazar a este item: http://hdl.handle.net/10261/133412
COMPARTIR / IMPACTO:
Estadísticas
logo share SHARE logo core CORE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE

Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:
Título

Affirmative action through minority reserves: An experimental study on school choice

AutorKlijn, Flip ; Pais, Joana; Vorsatz, Marc
Palabras claveAffirmative action
Deferred acceptance
Top trading cycles
I20
School choice
Minority reserves
C78
C91
C92
D78
Fecha de publicación1-feb-2016
EditorElsevier
CitaciónEconomics Letters 139: 72-75 (2016)
ResumenMinority reserves are an affirmative action policy proposed by Hafalir et al. (2013) in the context of school choice. In a laboratory experiment, we find that adding minority reserves to the GS and TTC mechanisms has positive effects on stability but is quite disappointing in terms of efficiency. Also GS induces higher rates of truth-telling by minority students and thus outclasses TTC.
Versión del editorhttp://dx.doi.org/10.1016/j.econlet.2015.12.018
URIhttp://hdl.handle.net/10261/133412
DOI10.1016/j.econlet.2015.12.018
Identificadoresdoi: 10.1016/j.econlet.2015.12.018
issn: 0165-1765
Aparece en las colecciones: (IAE) Artículos
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Klijn-2016-EconLetters-v139-p72.pdf Embargado hasta 2 de febrero de 2019412,17 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir     Petición de una copia
Mostrar el registro completo
 


NOTA: Los ítems de Digital.CSIC están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.