English   español  
Por favor, use este identificador para citar o enlazar a este item: http://hdl.handle.net/10261/128152
Compartir / Impacto:
Estadísticas
Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Título

Iterated learning versus language games. Two models for cultural language evolution

AutorSteels, Luc
Fecha de publicación2002
CitaciónInternational Workshop of Self-Organization and Evolution of Social Behaviour (2002)
ResumenThe paper compares two models that are currently intensely studied for explining and modeling the origins and evolution of language: the iterated learning model and the language game approach. it introduces a number of challenges that all evolutionary language models must satisfy and examines how further progress might be achieved.
DescripciónTrabajo presentado al International workshop on Self-organisation and evolution of social behaviour, celebrado en Monte Verità (Suiza) del 8 al 13 de septiembre de 2002.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/128152
Aparece en las colecciones: (IBE) Comunicaciones congresos
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Iterated Learning.pdf191,6 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro completo
 


NOTA: Los ítems de Digital.CSIC están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.