English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/128006
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE logo core CORE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE

Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Análisis de las publicaciones españolas en la categoría Psychology Educational de la Web of Science durante el periodo 2004-2013

Other TitlesAnalysis of Spanish publications in the Educational Psychology category of the Web of Science for the period 2004-2013
AuthorsGonzález-Sala, Francisco; Osca-Lluch, Julia
KeywordsPsicología educativa
Bibliometría
Web of Science
Producción científica española
Psychology educational
Bibliometry
Spanish scientific production
Issue Date2016
PublisherElsevier España
CitationAula Abierta 44(1): 46-54 (2016)
Abstract[ES]: El presente trabajo tiene como objetivo analizar la productividad y la visibilidad de la producción científica española en la Psicología Educativa durante el período 2004-2013, utilizando las técnicas bibliométricas. Se han seleccionado los trabajos publicados en la totalidad de revistas incluidas en la categoría temática Psychology Educational de la Web of Science, durante los años 2004 a 2013, realizados en alguna institución española. Los resultados muestran un aumento de la producción a partir del 2006, siendo los artículos la tipología documental más representada, con 456. Estos son firmados por 1.001 autores, habiendo más mujeres que hombres, si bien son los hombres los que más artículos firman y son los más representados como medianos y grandes productores. Las revistas más utilizadas son Infancia y Aprendizaje y la Revista de Psicodidáctica. La universidad es el sector más representado, siendo los investigadores de 11 de ellas los que firman la mitad de la producción.
[EN]: This paper aims to analyse productivity and visibility of the Spanish scientific production in educational psychology during the period 2004-2013, using bibliometric techniques. The selected papers were all published in journals that included the subject category, Educational Psychology, in the Web of Science, from the years 2004 to 2013, written in a Spanish institution. The results show an increase in production from 2006, with articles being the most representative type of document, with a total of 456. Of the 1,001 authors, there were more females than males, even though men have the greatest number of signed articles and are the most represented as medium and large producers. The most used journals are Infancia y Aprendizaje and Revista de Psicodidáctica. The university is the sector most represented, and 11 researchers sign half of the total production
DescriptionEste es un artículo Open Access bajo la licencia CC BY-NC-ND.
Publisher version (URL)http://dx.doi.org/10.1016/j.aula.2015.07.001
URIhttp://hdl.handle.net/10261/128006
DOI10.1016/j.aula.2015.07.001
ISSN0210-2773
Appears in Collections:(INGENIO) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
analisis publicaciones españolas.pdf1,29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 

Related articles:


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.