Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/11232
Share/Export:
logo share SHARE BASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL | DATACITE

Invite to open peer review
Title

La formación de Postgrado en Arqueología y Gestión del Patrimonio. La experiencia del Laboratorio de Arqueología y Formas Culturales

AuthorsCriado-Boado, Felipe CSIC ORCID ; Criado-Boado, Felipe CSIC ORCID ; Bóveda López, María del Mar
KeywordsPostgrado
Postgraduate
Arqueología
Archaeology
Patrimonio Cultural
Cultural Heritage
Laboratorio de Patrimonio
Heritage Laboratory
Laboratorio de Arqueología del Paisaje
Landscape Archaeology Laboratory
LaPa
Issue DateNov-2000
PublisherUniversidad Autónoma de Barcelona
CitationEn González Marcén, P. (ed.). Actes del III Seminari d’Arqueologia i Ensenyament (Barcelona, 16 al 18 de noviembre de 2000) Reserca, ensenyament i patrimoni local: una visió des d’ Europa. Treballs d’Arqueologia, 6: 153-175. Bellaterra: Universitat Autónoma de Barcelona
Abstract[ES] En el presente trabajo se revisa la importancia de la formación de postgrado y las posibilidades de la misma para completar las insuficiencias de la enseñanza reglada en temas de Arqueología y Patrimonio Cultural. Al contrario de ésta, y máxime en el Estado Rspañol donde no está reconocida la titulación de Arqueología ni existe ninguna Universidad que la ofrezca como título propio (a pesar de ciertas y recientes experiencias al respecto), las diferentes posiblidades de la enseñanza de postgrado pueden utilizarse para impartir cursos de especialización disciplinar, capacitación profesional y formación continua. En este texto se discuten las posibilidades reales del marco universitario en este sentido, ofreciendo alternativas y referencias prácticas concretas. Estas propuestas se basan en la experiencia del Laboratorio de Arqueología y Formas Culturales al respecto, presentada de forma sumaria en este texto. [EN]In this paper we discuss the importance of the postgraduate training and its importance for completing the insufficiences of the degree studies in archaeology and cultural heritage issues. In contrast to these last ones and specially in Spain, where there do not exist any official degree studies on archaeology (although some recent experiences), postgraduate training offers different possibilities for developing specialization and professional training courses and also courses for continuos education. In this paper we discuss also the real possibilities of the universitarian framework for these kind of initiatives, presenting some alternatives and specific practical examples. These proposals are based on the experience of the Laboratory of Archaeology and Cultural Forms.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/11232
ISSN1134-9263
Appears in Collections:(INCIPIT) Artículos




Files in This Item:
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

389
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

143
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.