English   español  
Por favor, use este identificador para citar o enlazar a este item: http://hdl.handle.net/10261/10507
Compartir / Impacto:
Estadísticas
Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Citado 3 veces en Web of Knowledge®  |  Ver citas en Google académico
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar otros formatos: Exportar EndNote (RIS)Exportar bibText (RIS)Exportar csv (RIS)
Título

Interactive vs. non-interactive knowledge production by faculty members

AutorAzagra Caro, Joaquín ; Aznar Márquez, J.; Blanco, Juan M.
Fecha de publicaciónmay-2008
EditorTaylor & Francis
CitaciónApplied Economics 40(10): 1289-1297 (2008)
ResumenIn this article we develop a model of individual choice to study the determinants of faculty members allocation of effort between interactive and non interactive activities. This model is tested by using censored and discrete choice econometric models to estimate optimum effort allocated to interactive activities and real interaction. We conclude, first, that individual responds to non-monetary rather than monetary incentives and to the difficulty of producing non-interactive rather than interactive knowledge. Second, we detect the possible existence of rationing, since optimum effort and real interaction depend on different variables.
Descripción16 pages, 4 tables
Versión del editorhttp://dx.doi.org/10.1080/00036840600771338
URIhttp://hdl.handle.net/10261/10507
DOI10.1080/00036840600771338
ISBN1466-4283 (Online)
ISSN0003-6846 (Print)
Aparece en las colecciones: (INGENIO) Artículos
Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
UIIF1 - Applied Economics 2b.pdf222,67 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir
Mostrar el registro completo
 



NOTA: Los ítems de Digital.CSIC están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.