English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/4716
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

La industria cerámica en España (1990-2000)

Other TitlesThe Spanish ceramic industry (1990-2000)
AuthorsCriado Herrero, Emilio ; Regueiro, M.; Sánchez Vilches, Enrique
KeywordsProducción cerámica
Pavimentos
Revestimientos
Esmaltes
Refractarios
Cerámica sanitaria
Vajilla
Materias primas
Investigación
Desarrollo
Ceramic production
Tiles
Enamels
Bricks
Refractories
Sanitary
Tableware
Raw materials
R&D activities
Issue DateNov-2001
PublisherSociedad Española de Cerámica y Vidrio
CitationBoletín de la Sociedad Española de Cerámica y Vidrio 40(6): 413-428 (2001)
Abstract[ES] La industria española de la cerámica y el vidrio alcanzó en el año 2000 un valor récord de la producción , con 10 000 Meuro (1,6 billones de ptas), casi el 1,5% del PIB. Esta cifra sitúa a España, junto con Italia, a la cabeza de los países de la UE por el peso que representan dichos sectores en el conjunto de la actividad industrial. Estas industrias dan empleo a más 110 000 personas, distribuídas en cerca de 3000 empresas y presentan una clara especialización regional en función de los diferentes sectores y productos. Excelentes materias primas, una amplia red de centros de investigación y desarrollo, personal experto, eficiencia energética, una poderosa política de ventas en todo el mundo y el empuje de la demanda interna ha convertido al sector cerámico español en un líder mundial.
[EN] The Spanish glass and ceramic industry reached in 2000 a record production value figure of 1.6 billion* pesetas (10.000 M euros), almost 1,5 % of the GDP, which places Spain after Italy as the UE country in which those sectors are the most important in terms of value of all the industrial activity. All together both sectors employ more than 110 000 in around 3 000 companies, with a distinct regional distribution according to sectors and specific products. Excellent raw materials, research and development network, skilled labour force, energetic efficiency, world-wide strong marketing policy and the drive of the internal demand, has turned the Spanish ceramic as a worldwide leading sector.
Publisher version (URL)http://boletines.secv.es/es/index.php?id=53&vol=40
URIhttp://hdl.handle.net/10261/4716
ISSN0366-3175
Appears in Collections:(ICV) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
industria.pdf2,67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.