English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/39635
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Las fronteras interiores de nuestro universo musical. El caso de las músicas populares.

AuthorsMartí Pérez, Josep
KeywordsMusicología
Etnomusicología
Antropología musical
Música culta
Música tradiocional
Música popular
Musicology
Ethnomusicology
Anthropology of Music
Cultivated music
Traditional music
Popular music
Issue Date2002
PublisherJunta de Andalucía
CitationPatrimonio Musical : 107-120 (2002)
Abstract[EN] THE TRIPARTlTlON OF OUR MUSICAL UNIYERSE in fine art, folk and popular music still has today a certain importance whitin the conceptualizations we establish in order to understand our musical reality. This classification clearly impinges on the research approaches of ethnomusilcology or anthropology of music and on the internal configuration of musicology as well. Several attempts at defining popular music start precisely from this tricotomic view of musical reality. But, in fact, they are very fragile and debatable categories; and aboye all, they are so close to situational moments of the social and political arena, that their operativity for research on the musical phenomenon becomes very questionable.
[ES] LA TRIPARTICIÓN DE NUESTRO UNIVERSO musical en música culta, tradicional y popular moderna posee todavía una cierta importancia dentro de las conceptualizaciones que establecemos para entender nuestra realidad musical e incide poderosamente en la configuración interna de la musicología, así como en las estrategias de investigación de la etnomusicología o de la antropología de la música. Muchos intentos de definición de lo que es en la actualidad la "música popular" parten precisamente de esta visión tricotómica de la realidad musical. Pero, de hecho, se trata de una serie de categorías sumamente frágiles y dudosas, y sobre todo tan estrechamente ligadas a los momentos coyunturales del ámbito social y político, que hace realmente cuestionable su operatividad en el campo de la investigación sobre el fenómeno musical.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/39635
ISBN84-8266-883-X
Appears in Collections:(IMF) Libros y partes de libros
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.