English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/194815
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE logo core CORE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE

Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Diseño y ejecución de un proyecto didáctico sobre la conservación del Patrimonio Cultural para EI, EP y ESO

AuthorsGil Puente, Cristina; Peña Poza, Javier ; Agua Martínez, Fernando ; García Heras, Manuel ; Villegas Broncano, María Ángeles
KeywordsPatrimonio Cultural
Didactic unit
Elementary school
Unidad didáctica
High school
Conservation
Educación infantil
Educación primaria
Cultural Heritage
Educación secundaria
Children’s education
Conservación
Issue Date2018
PublisherUniversidad de Castilla-La Mancha
CitationENSAYOS. Revista de la Facultad de Educación de Albacete 33 (2): 161-180 (2018)
Abstract[EN] This study presents a sequence of teaching‐learning focused on the conservation of cultural heritage and adapted to different educational levels. It is carried out with groups of students of Early Children’s Education, second interlevel of Elementary Education and first cycle of Secondary Education of the Regional Community of Madrid. With the set of activities included in the proposal, it is intended that students acquire competences and contents from different areas of knowledge based on the curriculum. For this purpose it has being worked through active methodologies. In this work, in addition to describing the didactic sequence used, the results obtained through different assessment instruments are analyzed and several conclusions are raised, which can be used for their future implementation by teachers.
[ES] En este estudio se presenta una secuencia de enseñanza‐aprendizaje enfocada a la conservación de Patrimonio Cultural y adaptada a diferentes niveles educativos. Se lleva a cabo con grupos de estudiantes de Educación Infantil, segundo internivel de Educación Primaria y primer ciclo de Educación Secundaria de la Comunidad de Madrid. Con el conjunto de actividades incluidas en la propuesta se pretende que el alumnado adquiera competencias y contenidos de diferentes áreas de conocimiento en base al currículo, para ello se ha trabajado mediante metodologías activas. En este trabajo, además de describir la secuencia didáctica utilizada, se analizan los resultados obtenidos mediante diferentes instrumentos de evaluación, y se plantean varias conclusiones que pueden servir para su implementación futura por parte del profesorado.
URIhttp://hdl.handle.net/10261/194815
Identifiersdoi: https://doi.org/10.18239/ensayos.v33i2.1858
issn: 2171 9098
Appears in Collections:(CCHS-IH) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diseno_ejecucion_proyecto_didactico_GIL_Cristina.pdf1,21 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.