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Title

Economies of repetition: anthropology on the cultures of innovation

AuthorsCorsín Jiménez, Alberto
KeywordsInnovación
Antropología
Economías de Repetición
Conocimiento
Sociedad
Innovation
Anthropology
Economies of Repetition
Knowledge
Society
Issue Date2008
PublisherMadrid (Comunidad Autónoma)
CitationRevista Madrid+d, No. 46, 2008, pp. 21-26
Abstract[ES] El artículo analiza el concepto de innovación y su impacto en la teoría social. En concreto, el trabajo se centra en la forma en que la innovación requiere una yuxtaposición y equilibrio de las categorías sociológicas (conocimiento, economía, sociedad) que configuran su existencia en sus orígenes. La innovación ejerce el papel de todo y parten de la descripción sociológica de la sociedad tecnocientífica del siglo XXI. En este sentido, la investigación arroja luz sobre cómo las descripciones antropológicas de las prácticas académicas y científicas facilitan procesos innovadores que no colapsen con sus propios objetos de descripción. Todo ello sobre la base de un “constructo” concreto del cambio social: la organización de la ciencia e investigación en torno a la producción institucional de la repetición como forma de innovación.
[EN] This paper explores how the concept of innovation fares in, and what does it do to, our social theory. In particular, I am interested in the way the notion of innovation demands the playful juxtaposition and balancing of the sociological categories (knowledge, economy, society) that call for its existence in the first place. Innovation plays the role of both part and whole in the sociological description of 21st century technoscientific society. In its stead, the article provides some glimpses of how anthropological descriptions of academic and scientific practices allow for accounts of innovative processes that do not collapse their own objects of description. I draw inspiration to this effect from one specific instance of social change: the organisation of science and research around the institutional production of repetition as a mode of innovation.
Publisher version (URL)http://www.madrimasd.org/informacionidi/revistas/monograficos/monografias/monografia20/20_bloque1_02.pdf
URIhttp://hdl.handle.net/10261/17750
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