English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/163366
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:
Title

Design of didactic units on Heritage conservation. What kind of teaching Heritage conservation topics require?

Other TitlesDiseño de una unidad didáctica sobre la conservación del Patrimonio. ¿Qué tipo de enseñanza requieren los temas sobre conservación del Patrimonio?
AuthorsPeña Poza, Javier ; Gil Puente, Cristina; Gómez Mayo, Patricia; Conde Moreno, Juan Félix ; Agua Martínez, Fernando ; García Heras, Manuel ; Villegas Broncano, María Ángeles
KeywordsDidactic unit
Cultural Heritage
Education
Conservation
Schools
Unidad didáctica
Patrimonio Cultural
Educación
Conservación
Colegios
Issue Date2017
PublisherInternational Institute for Conservation of Historic and Artistic Works . Grupo Español
CitationGe-conservación 11: 121-127 (2017)
Abstract[EN] The subject of teaching Historic and Cultural Heritage in primary and secondary schools has been widely covered in the last few years. However, the specific topic on Heritage conservation has been barely developed despite its transcendence from the point of view of future preservation of Heritage items. This paper presents the theoretical and practical background in which the design of a didactic unit on Heritage conservation has been based. Among the main objectives which are intended to be covered by such a didactic unit are the significance of the Cultural Heritage, the importance of its conservation, the recognition of Heritage locales, when is important to conserve them, differences between conservation and restoration, the influence of environmental conditions and so on. Possible evaluation activities and suitable schools in which the unit could be put into practice are also some of the subjects dealt with in this contribution.
[ES] La enseñanza del Patrimonio Histórico y Cultural en los colegios de primaria y secundaria se ha cubierto ampliamente en los últimos años. Sin embargo, el tema específico de la conservación del Patrimonio apenas se ha desarrollado a pesar de su trascendencia desde el punto de vista de la preservación futura de los distintos elementos que conforman el Patrimonio. En este trabajo se presentan los aspectos teóricos y prácticos en los que se ha basado el diseño de una unidad didáctica sobre conservación del Patrimonio. Entre los principales objetivos que pretende cubrir esta unidad destacan el significado del Patrimonio Cultural, la importancia de su conservación, la posibilidad de reconocer lugares con Patrimonio, cuándo es importante conservarlos, las diferencias entre conservación y restauración, la influencia de las condiciones ambientales, etc. Las posibles actividades de evaluación y los colegios más adecuados en los que poner en práctica la unidad didáctica son también alguno de los temas tratados en este trabajo.
Publisher version (URL)https://ge-iic.com/ojs/index.php/revista/article/view/462/760
URIhttp://hdl.handle.net/10261/163366
E-ISSN1989-8568
Appears in Collections:(CCHS-IH) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Design Of Didactic Units.pdf1,04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.