English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/12643
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

La antropología pedagógica en España durante el primer tercio del siglo XX

AuthorsOrtiz García, Carmen
KeywordsFolklore
Educación
Antropometria
Antropología
Antropologia aplicada
Historia de la Antropología
Folklore
Education
Anthroropometrics
Applied Anthropology
History of Anthropology
Issue Date2003
PublisherConsejo Superior de Investigaciones Científicas (España)
CitationRevista de dialectología y tradiciones populares, Tomo 58, Cuaderno 2, 2003, pags. 71-92
AbstractPartiendo dc un concepto de la antropologia como ciencia "moral y política", se repasan ias relaciones y comunes intereses de la antropología y la pedagogia y se exponen algunas realizaciones concretas llwadas a cabo en Espaiia en el periodo anterior a la guerra civil, en relación con la antropologia biológica, el folklore y la educación; espzcialmcntc las organizadas en la Escuela de Estudios Superiores del Magisterio de Madrid.
Froin [he standpoint of a concept of anthropology)-as a moral and political- science. The author reviews the relationships between, and cominon interess shared by, anthropology and pedagogy. She also discusses a numher of specific achicvements in Spain befoic tlic civil wai in riie fields of biological anthropology, folklore 2nd education, specially thuse accoinplished at the Escuela de Estudios Superiores del Magisterio in Madrid.
, , , ,
URIhttp://hdl.handle.net/10261/12643
ISSN0034-7981
E-ISSN1988-3218
Appears in Collections:(CCHS-ILLA) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20090408100316519.pdf1,67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.