English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/11536
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Las nuevas tecnologías en la educación y su difusión a través de las publicaciones periódicas españolas

AuthorsAnta Cabreros, Ceferina
Keywordslndicadores Bibliométricos
Uso didáctico del ordenador
Sistema educativo
Nivel de enseñanza
Nuevas tecnologias
Materias de enseñanza
Bibliometric indicators
Didactic use of computer
Education system
Level of education
New technologies
Curriculum subject
Issue Date2004
PublisherBIBLIOS (Information retrieval system)
CitationBiblios: Revista electrónica de bibliotecología, archivología y museología, Nº. 18-19, 2004
Abstract[ES] En este artículo se presentan los datos obtenidos de una revisión bibliográfica efectuada sobre las nuevas tecnologías aplicadas en la educación durante el periodo de 1997 a 2002. Se analizan 626 documentos aplicando las técnicas del análisis bibliométrico para detectar los índices cuantitativos expresados a través de indicadores: tasa de productividad, autorías, índice de colaboración, titulos de revistas según el modelo Bradford S. C. y filiación institucional de los autores. También se ha realizado un análisis de contenido, con el fin de conocer las experiencias, métodos y tendencias predominantes de las que han tratado los artículos, en un momento en que las nuevas tecnologias y fundamentalmente el ordenador, son los motores que dinamizan la vida en general y al que la educación y los centros de enseñanza no pueden ser ajenos.
[EN] In this article, the data collected in a bibliographical revision about the new technologies applied in the education during the period from 1997 to 2002, are showed. 626 documents are analysed applying analysis bibliometrical technics to detect quantitative indices express by indicators; rate of productivity, treasureship, indices of collaboration, titles of magazine according to Bradford S.C. model and institutional filiation of the authors. An analysis of the contents was also made, to know the experience, methods and predominant tendencies which the articles has dealt, when the new technologies, and fundamentally the computer, are the engine of general life and what education system and teaching centres can't be another people's.
Publisher version (URL)http://redalyc.uaemex.mx/redalyc/pdf/161/16101902.pdf
URIhttp://hdl.handle.net/10261/11536
ISSN1562-4730
Appears in Collections:(CCHS-IEDCYT) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16101902.pdf338,37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.