English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/112572
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

The teaching of science at the earliest stages of education. The Comenius project «discovering the world: developing skills through experimentation and exploration»

AuthorsWidajewicz, Anna; Ruiz del Árbol Moro, María ; Tomasik, Ewa
KeywordsScience
interdisciplinarity
teacher’s formation
international cooperation
Comenius
el csic en la escuela
Issue Date16-Mar-2015
PublisherConsejo Superior de Investigaciones Científicas (España)
CitationSerie El CSIC en la Escuela. Investigación sobre la enseñanza de la ciencia en el aula.: 40-54 pp. 2015
SeriesSerie El CSIC en la Escuela
13
Abstract[EN] The Comenius project Discovering the world: developing skills through experimentation and exploration (September 2013–June 2015) is being carried out by five cooperating countries (Poland, Estonia, Lithuania, Spain and Turkey) within the Comenius Multilateral school partnerships actions. The fundamental aim of the project is the teaching of science at the earliest stages of education (from 3 to 7 years old). This paper has the aim of presenting the project, its design, materialization and evolution. Moreover, we will stress the key role that the programme El CSIC y la Fundación BBVA en la Escuela has played to improve project’s aims and philosophy. The paper concludes with several considerations on the development of the project and its first results. We will also stress the relevance of both the cooperation between teachers and scientists and the overall formation of teachers in science matters.
[ES] El Proyecto Comenius Discovering the world: developing skills through experimentation and exploration (septiembre 2013–junio 2015) se lleva a cabo gracias a la cooperación entre cinco países (Polonia, Estonia, Lituania, España y Turquía) en el marco de las acciones Comenius Multilateral school partnerships. El objetivo principal del proyecto es la enseñanza de la ciencia en las primeras etapas de la educación (desde los 3 a los 7 años). Este trabajo tiene como objetivo presentar el proyecto, su diseño, materialización y evolución, poniendo el acento en el papel fundamental que el programa El CSIC y la Fundación BBVA en la Escuela ha jugado desde sus comienzos, mejorando los objetivos y filosofía de nuestro proyecto. El artículo concluye con algunas consideraciones sobre su desarrollo y primeros resultados. Subrayaremos además la relevancia tanto de la cooperación entre profesores y científicos como la necesidad de una formación global de los profesores en cuestiones relacionadas con la ciencia.
DescriptionDocumento PDF de 15 páginas con 5 imágenes a color. Maquetación Alejandro Martínez de Andres. Serie el CSIC en la Escuela nº13. http://www.csicenlaescuela.csic.es/
Publisher version (URL)http://libros.csic.es/index.php?cPath=95
URIhttp://hdl.handle.net/10261/112572
Appears in Collections:(VAOCC) Libros y parte de libros
(ESCUELA) Libros y partes de libros
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
teaching_of_science.pdf1,4 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.