English   español  
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10261/10084
Share/Impact:
Statistics
logo share SHARE   Add this article to your Mendeley library MendeleyBASE
Visualizar otros formatos: MARC | Dublin Core | RDF | ORE | MODS | METS | DIDL
Exportar a otros formatos:

Title

Consumint tradició: elements patrimonials i locals en la publicitat alimentària

AuthorsOrtiz García, Carmen
KeywordsPublicidad
Alimentación
Cultura tradicional
Productos alimentarios
Folklore
Anuncios
Issue DateNov-2001
PublisherGeneralitat de Catalunya
CitationRevista d'etnologia de Catalunya, nº 19, 2001, pp. 72-85
Abstract[CAT] El consum és avui un dels elements identitaris més importants en la nostra societat. El treball analitza com la publicitat utilitza elements de la criltura tradicianal pes promocionar I'autenticitat de productes alimentaris.
[EN] Compsumption is currently one of the most important identity mchaminsms in our society. The study analizes the uses of elements of traditional culture in advertising to promote the authenticity of alimentary products.
[ES] El artículo analiza una serie de elementos característicos de la cultura tradicional que son utilizados con amplitud en la publicidad de alimentos, como parte de una estrategia comercial que señala como indicadores de valor la naturalidad, el cercanía al terreno y los saberes ancestrales".
URIhttp://hdl.handle.net/10261/10084
ISSN1132-6581
Appears in Collections:(CCHS-ILLA) Artículos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Consumint tradició_2001.pdf1,63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record
Review this work
 


WARNING: Items in Digital.CSIC are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.