2024-03-28T22:51:00Zhttp://digital.csic.es/dspace-oai/requestoai:digital.csic.es:10261/386362020-06-22T12:39:54Zcom_10261_19com_10261_7col_10261_398
Martí Pérez, Josep
2011-08-11T10:26:23Z
2011-08-11T10:26:23Z
1999
Congrés de Música a l'Escola i a les Escoles de Música : 257-268 (1999)
84-95055-49-X
http://hdl.handle.net/10261/38636
"Pensar musicalment" no vol dir només assimilar de manera passiva, sinó sobretot trobar sentíts a l'uuivers sonor que ens envolta, configurar creatívament els seus elements segons aquests sentits, encara que aixo ens dugui sovint a la necessitat de qüestionar els cànons establerts i de reestructurar les nostres idees sobre aquest univers sonor: "La cultura humana no és quelcom que només s'hagi de transmetre, perpetuar o preservar, sinó que ha de ser constantment reinterpretada. En la seva qualitat d'element vital dels processos culturals, la música és "re-creacional", en el millor dels sentits del terme: ens ajuda, a nosaltres i a les nostres cultures, a renovar-nos, a transformar-nos".
cat
openAccess
Etnomusicología
Música
EscolaEnsenyament
Altres maneres d'entendre la música: El coneixement etnomusicològic al servei de l'ensenyament.
comunicación de congreso